[php] Date Funktion - Feiertage Ö sterreich

Andreas Heigl a.heigl at wdv.de
Die Mar 22 12:23:01 CET 2005

Carsten Lehmann schrieb:

> Es gibt auch die willkürliche Festlegung, dass der Frühlingsanfang halt
> die Mandelblüte ist.... ;-)
>
> Carsten

Und nur um mal wieder zu PHP zurückzukommen:

http://de2.php.net/manual/de/function.easter-date.php

Danach ist jetzt die Frage, ob es um den ersten Vollmond nach oder am 21.
März geht, oder um den ersten Vollmond am oder nach der
Tag-und-Nachtgleiche.

Und da können sich dann Verschiebungen um vier Wochen ergeben.

Und hier steht dann ein Lösungsansatz für die Orthodoxe Berechnung:
http://webexhibits.org/calendars/calendar-christian-easter.html#Anchor-27999

<snip>
What about Greek Easter?

The Greek Orthodox Church does not always celebrate Easter on the same day
as the Catholic and Protestant countries. The reason is that the Orthodox
Church uses the Julian calendar when calculating Easter. This is case even
in the churches that otherwise use the Gregorian calendar. When the Greek
Orthodox Church in 1923 decided to change to the Gregorian calendar (or
rather: a Revised Julian Calendar), they chose to use the astronomical full
moon as the basis for calculating Easter, rather than the "official" full
moon described in the previous sections. And they chose the meridian of
Jerusalem to serve as definition of when a Sunday starts. However, except
for some sporadic use the 1920s, this system was never adopted in practice.
<snap>

Grüße

Andreas

--

wdv Medien & Kommunikation GmbH & Co. OHG
Mediendatenverarbeitung

php::bar PHP Wiki   -   Listenarchive