[php] Fragen an Egon: Re: [php] PHP4 und Objekte

[php] Fragen an Egon: Re: [php] PHP4 und Objekte

Oliver Kummerow naklar_(at)_altavista.net
Tue, 22 Feb 2000 18:27:42 +0100

eschmid schrieb:

> Da scheint irgentwas missverstanden worden zu sein. PHP4 hat Java-Support
> (clientseitig) und Support fuer JSP (Java Server Pages). JSP funktioniert
> sowohl mit JSP und den Servlets. Java benutzt keine Servlets sondern
> Applets.

Beides ist identisch, die Bezeichnung unterscheidet nur den Ort des
Aufrufs. Also eigentlich ganz einfach:

"A servlet is a program written in the Java programming language that
runs on the server, as opposed to applets, which run on the browser.
Detailed information on servlets can be found at
http://java.sun.com/products/servlet. Servlets are small pieces of Java
code that are loaded by a Web server and used to deal with client
requests, much like CGI. Servlets are persistent, platform
independent, and incorporate all sorts of advanced features including
security, easy database access, and much easier integration with Java
applets."

"JSP is also very similar to servlets, providing a similar but more
complete functionality than servlets. JSP technology-based pages are
compiled to a temporary Java class that implements the servlet
interface. The servlet is then run from the servlet engine, so
theoretically you could write servlets to support your web-based
applications."

Außerdem muß man schon auch auf dem Server die JVM installiert haben und
den Classpath richtig aktivieren... CGI (Perl, PHP, Python usw.), ASP
und serverseitiges Java beackern also im Prinzip das gleiche Feld.

Auf die Integration PHP4<->Java bin ich gespannt, wenn ich sie mir auch
noch nicht recht vorstellen kann.

mit freundlichen Grüßen,
oK.

php::bar PHP Wiki   -   Listenarchive